İstanbul İktisat Çarşamba Toplantıları (Onur Cüneyt Kahraman)


İstanbul İktisat Çarşamba Toplantıları'nın vizelerden önceki son toplantısını yapıyoruz. Bu haftaki sunumu Turizm İşletmeciliği Bölümünden Araştırma Görevlisi arkadaşımız Onur Cüneyt Kahraman yapıyor. Yüksek lisans tezini sunacak olan arkadaşımızın tez konusu "Lider Üye Etkileşiminin İşgörenin İşe Yabancılaşması ile İlişkisi". Meraklı arkadaşlarımızı 2 Kasım Çarşamba günü Saat 11'de İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne bekliyoruz.


Tez Konusu: Bu araştırmanın amacı; 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenleri lider-üye etkileşimi ve işe yabancılaşması ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu, Marmaris ve İstanbul'daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bulunan 289 işgören üzerinde uygulanmıştır. Verilerin elde edilmesinde kolayda örneklem metoduna başvurulmuştur. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile yapılmış olup üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde otel işletmelerinin tanımı, özellikleri, sınıflandırılması hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde lider-üye etkileşimi ve işe yabancılaşma hakkında kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde ise LMX-MDM ölçeği ve İşe Yabancılaşma ölçeği ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak "SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22.0 for Windows" programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı saptamak için "Mann-Whitney U", ikiden fazla grubu bulunan olan verilerin arasındaki farkı saptamak için "Kruskal-Wallis" testi kullanılmıştır. Değişkenler arası ilişkiyi belirlemek için "Spearman" korelasyon kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; lider-üye etkileşiminin yüksek düzeyde, işe yabancılaşma orta düzeyde olduğu, lider-üye etkileşimi ve işe yabancılaşmanın bazı demografik değişkenlere göre farklılık gösterdiği ve işe yabancılaşma ile genel lider-üye etkileşimi ve etki, katkı ve profesyonel saygı alt boyutları arasında negatif yönlü zayıf ilişkiler olduğu görülmektedir. Bu sonuca göre genel lider-üye etkileşimi, etki, katkı ve profesyonel saygı düzeyi arttıkça işe yabancılaşma düzeyi düşmektedir.

Anahtar Kelimeler: Otel İşletmeleri, Lider-Üye Etkileşimi, İşe Yabancılaşma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder